Sinopsis filem DESOLASI

Assalamualaikum,


Desolasi

Pada 8 Disember 2016 , Hanis dan kawan-kawan telah pergi menonton filem "DESOLASI" arahan Syafiq Yusof ini di sebuah pawagam di Kuala Lumpur . Filem "DESOLASI" ini tidak rugi ditonton ! Jujur bagi Hanis satu filem yang menarik ! Walaupun pada mulanya jalan ceritanya agak sukar difahami kerana situasi yang agar complicated , namun bila sudah tonton lama-lama semakin difahami . Hanis bagi 4 bintang ! Sedih pun sedih , GEMPAK lah cerita ini !


TAJUK : DESOLASI
KLASIFIKASI : P13
GENRE : Fiksyen Sains / Ngeri
TARIKH TAYANGAN : 8 Disember 2016
PENGARAH : Syafiq Yusof
TERBITAN : Skop Productions Sdn Bhd
PELAKON : Syamsul Yusof, Bella Dally, Pekin Ibrahim, Dato Jalaluddin Hassan, Aida Khalidah, Jacky Kam, C.Kumaresen, Siraj Sheikh Alsagoff 

FOTOGRAFI : Azami Alias 
PENATA SENI : Ridzuan Bin Mat Hussain 
PENYELIA KESAN KHAS : Dinie Shuhaimi 
PENATA MUZIK & BUNTI : Imaginex Sdn Bhd 
PENOLONG PENGARAH : Shake Al Walled / Raja Daniel Matiin 
PENERBIT : Datuk Yusof Haslam


SINOPSIS DESOLASI 
Mengisahkan mengenai Aiman seorang pelukis remaja yang mencari jawapan dalam persoalan kehidupan selepas melalui pelbagai ujian dan dugaan dalam kehidupan sehariannya sehingga membuatkan dirinya hilang arah. Masalah demi masalah yang dihadapinya telah membuatkannya bertengkar dengan ayahnya. Satu hari, Aiman berdoa agar semua masalahnya hilang dan keesokan harinya, selepas bangun dari tidur, dia mendapati semua manusia sudah lenyap. Ia sekali gus memberi peluang kepada Aiman untuk melakukan pelbagai perkara yang ingin dilakukannya tanpa perlu berfikir panjang. Dalam pada itu, Aiman juga mencari jawapan kepada kehidupan dan persoalan terhadap apa yang dicarinya selama ini.



desolasi


Cerita ini memberi pengajaran yang berguna kepada kita . Pengajaran yang cuba disampaikan dalam cerita ini antaranya adalah bersyukur dengan apa yang kita perolehi . Kedua , bersabar dalam menjalani dugaan kehidupan . Yang ketiga, hormati ibubapa anda kerana tanpa mereka, anda tidak ada dalam dunia ini . Dan yang terakhir , JANGAN TINGGAL SOLAT 5 WAKTU ! Sebab tanpa solat , jiwa kita tidak akan tenang.

Akhir kata , filem ini memang terbaik ! Apa kata korang luang masa sedikit untuk menontonnya dan ambil sedikit pengajaran daripada filem ini =) Disamping berhibur dengan Kuala Lumpur yang kosong , dapat juga belajar munasabah diri hihihi



Sekian,





4 comments