Ahad, 4 Mei 2014

Saya Sayang Ibu .

8:38 PTG 2 Comments
Siapa orang yang banyak berkorban,bergadai nyawa untuk kita ?

Siapa yang selama ini sabar dengan kerenah kita yang mengada-ngada?

Siapa yang selalu menyayangi diri kita?


Siapakah insan itu?

sudah tentulah ianya seorang IBU


Ibu yang sangat sayang pada anaknya

Ibu tak akan membiarkan anaknya kelaparan

Ibu tak sanggup meninggalkan anaknya yang menangis

Ibu yang mahukan yang terbaik untuk anaknya 


"so?"

Ini yang manusia tidak berperasaan akan kata.
Manusia yang langsung tak menghargai ibunya.
Bahkan mungkin menderhaka!

Sudah lupakah manusia itu siapa yang melahirkan dia?
Kalau ibumu itu tiada, kamu tak akan wujud tahu tak?!
TAK AKAN WUJUD !

"Memang mak aku lahirkan aku tetapi dia tak sayang aku! Dia abaikan aku !"

Memang, ada ibu yang mengabaikan anaknya . Yang terlalu sibuk mengejar urusan dunia. Tapi kamu tidak seharusnya membenci ibu . Kerana walau apapun dia tetap ibu kandung kamu. Malahan,kamu perlu berusaha untuk menjadi hamba Allah yang baik . Mungkin suatu hari nanti ibumu akan sedar akan kesilapannya?


Muhasabah diri seketika.




Buat ibu Hanis :



Terima kasih sebab menjaga kakak dari dalam perut sehinggalah berumur 17 tahun ini.

Terima kasih sebab sentiasa sabar melayan kerenah kakak yang mengada-ngada ini.

Terima kasih sebab selalu masak sedap-sedap untuk bagi perut kakak makan .

Terima kasih sebab sudi mendengar cerita kakak selepas balik sekolah .

Terima kasih sebab selalu backup kakak .

Terima kasih sebab selalu memenuhi permintaan kakak .

Terima kasih atas segalanya . Kakak sayang umi !


Jujur kakak katakan, kakak takut kehilangan Umi . 

kakak tak sanggup . 

kakak selalu berharap agar kakak yang pergi dulu .

sebab kakak tahu,kakak tak kuat

kakak mungkin jadi gila kalau umi tak ada !



"Ya Allah,panjangkanlah umur kedua ibubapa ku "











Sabtu, 3 Mei 2014

Pernah rasa ?

9:32 PTG 1 Comments
"I miss u !"

Itu aku rasa,tapi hanya dalam hati . Tak mungkin dapat aku luahkan . 
Diantara segan dan risau .

Segan?
"Ye,sebab aku perempuan ."

Risau?
"Maybe,aku je yang suka kau ,kau tak pon"


So,pendam je lah . Nak buat macam mana lagi .


Pendam punya pendam,lama-lama sakit juga kann?
Rasa nak nangis pon ada =(

"memang dah nangis dah ponn"

"loser,pasal tu pon nak nangis"

Sentap . 

Tarik nafas .

"lupakan dia ! Aku boleh ! " semangat giler .

Cuba punya cuba...


Esoknya...


nampak dia , terdiam .


dalam hati kata " kenapalah pepagi dah jumpa dia?"


cuba buat tak tahu,siap buat muka paling menyampah .


Dia pandang,buat tak nampak .

Rasa macam nak tampak muka dia laju-laju !


Mood dah down down down...





Balik rumah, masuk bilik

menjerit " I HATE U ! I HATE U ! I HATE U ! "

ambik handphone, delete all about him .


Senyum .

Senyum .

Senyum .


Kononnya dah boleh lupalah tuu .

gelak .

hanya harapan .


Ingat senang?


"Ya Allah, kenapa susah sangat nak lupakan dia?"

Ambil wuduk , solat .

Doa pada Allah permudahkan untuk lupa dia. 




But weird,

malamnya mimpi dia .

yang baik-baik ,seakan-akan tak bagi aku lupakan dia .

"erk,apakah maksudnya?"

Garu kepala .


Ia berulang ,
Setiap kali aku cuba melupakan dia .














Follow Us @hanismasturina