Cabaran 7 Hari Blogging 1

Assalamualaikum ,






#1 : Kenapa buat Blog ?

Blog Hanis ini sudah wujud sejak bulan May 2010 lagi . Jadi usia blog ini lebih kurang 5 tahun lebihlah juga tak berapa ingat hehehe . Pada mulanya Hanis buat blog ini hanya untuk tujuan suka-suka sahaja sebab tengok seronok buat blog ini . Boleh tukar template , add gadjet dan masa itu Hanis obsess dengat gadjet warna-warni yang kelip-kelip tu . Gadjet bagi makan ikanlah… kartun gerak-geraklah macam-macam biasalah masa itu tak matang lagi . Budak-budak kot tengok tahunlah hahaha 2010 masa itu umur Hanis 13 tahun macam itu lah . Hanis ni lambat matang tau kehkeh tu yang perangai macam budak-budak lagi sampai sekarang…

Pada awal permulaan blog Hanis ini, Hanis banyak cerita pasal kisah di sekolah dan lebih kepada luahan perasaan jugalah hehe malu pula saya (entri ini sudah didelete atas seba-sebab tertentu) dan tips-tips belajar . Masa zaman itu memang kerja Hanis setiap hari adalah tambah gajet warna-warni dan bagi ikan makan eh hahahah .

Hasil carian imej untuk gadjet bagi makan ikan blog

Itu dululah… Bila lama-lama bermain dengan blog ini , baru sedar apa kegunaan blog sebenarnya . Hanis manfaatkan hobi Hanis yang gemar menulis ini kedalam blog ini . Daripada benda merapu cerita sendiri sehinggalah post yang memberi manfaat kepada para pembaca . Hanis suka kongsi apa yang Hanis lalui dalam hidup ini walaupun takde orang nak baca Hanis peduli apa? Ini blog Hanis okeyy jangan sibuk .

Tujuan Hanis buat blog ini adalah untuk mengisi masa lapang yang ada . Sebab itulah ketika Hanis agak sibuk, blog ini akan terbiar kesepian . Tetapi baru-baru inilah Hanis ada kesedaran tentang kepentingan mengupdate blog sebab nak jaga pageview kita . Terima kasih kepada blogger family yang sudi menasihati dan memberi tunjuk ajar kepada Hanis …

Sekian, mungkin itu sahaja kot untuk tajuk hari ini . Sampai ke tak? Hahaha harapnya masuklah dengan tajuknya . Nanti kita pergi ke cabaran kedua pula ye iaitu “Impian saya” . 


Sekian,

4 comments