Post Top Ad

Khamis, 11 Mei 2017

Pengalaman Umrah dan Ziarah (PART 2)

Assalamualaikum,



Hai semua, hari ini Hanis akan sambung mengenai pengalaman Hanis di Madinah dan Mekah semasa Umrah dan Ziarah. Haritu Hanis berhenti di part Perkuburan Baqi' dalam part 1 (KLIK SINI). Sini ada video paklang Hanis, Yusof Husin tengah ikut berlari semasa proses membawa jenazah ke perkuburan tersebut. Orang arab ni bukan macam kita tau bawa jenazah berjalan tetapi diorang bawa dalam keadaan berlari-lari anak. Tengok yee =)


Hanis dan keluarga pula tidak melepaskan peluang untung mengunjungi Muzium Al-Quran yang terletak berhampiran dengan Masjid Nabawi. Bukan selalu dapat pergi ke Madinah ni,alang-alang tu masuklah singgah sambil bergambar...Bukan kena bayar pun hihihi

Pintu keluar Muzium Al-Quran




Alatan yang digunakan untuk menulis khat




Al-Quran terbesar






Khat Al-Quran

Semasa kami masuk ke Muzium Al-Quran ketika itu,kami berempat sahaja orang Malaysia,yang lain dari negara lain agak ramai datang segerombolan jemaah. Jadi seorang jurupandu indonesia memberikan penerangan kepada kami ketika itu. Macam-macam bahasa Hanis dengar masa dalam muzium tu tau hahaha sebab ramai jemaah dari pelbagai negara yang juga mengunjungi Muzium tersebut. (tu yang tak fokus sangat dengar penerangan sebab sibuk duk dengar bahasa lain kehkehkeh,maafkan seorang insan bernama Hanis...)


p/s : minta maaf atas kualiti gambar yang kurang memberangsangkan.


bersambung... (PART 3)




Mei 11, 2017 / by / 4 Comments

4 ulasan:

  1. salam hanis. seronok baca cerita hanis. Moga k sya pun akan berpeluang pergi ke sana. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam... InshaaAllah ada rezeki nanti =)

      Padam
  2. muda-muda hanis da ke sana.
    pengalaman kembara yg sungguh best.
    tahniah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe Allhamdulillah rezeki Hanis =)

      Padam

Post Top Ad