Perpindahan Pelajar Diploma Pengajian Muamalat

Assalamualaikum,

Perpindahan pelajar Diploma Pengajian Muamalat dari kampus Putrajaya ke kampus IPB Kmpg. Pandan ( KLIK ). Hanis tak tahu macam mana nak explain perasaan Hanis sekarang ini . Happy tu happy lah sebab dapat pindah semula ke kampus utama . Tapi , sedih bila fikirkan Hanis pelajar DPM akan terpisah dengan pelajar Homegrown (DPHU,DPZW) yang lain . Macam-macam lah kenangan kami dah lalui bersama . Kami pelajar homegrown dipisahkan ! 


Tapi tulah, keputusan ini dibuat pun untuk kebaikan semua orang terutamanya pelajar DPM sendiri . Ini kerana Diploma Pengajian Muamalat berada di bawah Sekolah Pengurusan yang mana pensyarah-pensyarahnya berada di Kmpg pandan . Manakala, Diploma Haji Umrah, Diploma Zakat wakaf dan yang akan datang iaitu Diploma Pengurusan Industri Halal berada di bawah PUPUK yang pensyarahnya berada di IPB kampus Putrajaya . 





Hanis akan rindu IPB kampus Putrajaya yang bertempat di Murni International College . Hanis akan rindu asrama Mutiara Residence di Seri Kembangan . Tak merasa lagi bhai nak mandi kolam dekat kondo tu uhuks takpe takde rezeki kot . Yang paling Hanis rindu of course lah kengkawan kos haji umrah dan zakat wakaf . Harap diorang tak lupa lah kami pelajar Diploma Pengajian Muamalat ini . Jangan dilupa geng homegrown korang yang jauh nun di IPB Kmpg Pandan ni yee . Omy sedihnya nak berpisah . Bilalah lagi nak dapat jumpa ye? hmm...


Akhir kata , ececeh . Sumpahlah Hanis sedih ! Ala kenapa harus begini ? sobsob hidup harus diteruskan . Even kita Homegrown berpisah, marilah kita sama-sama teruskan perjuangan ! Dan naikkan nama Institut Profesional Baitulmal melalui Program Homegrown !!! KITA BOLEH !



p/s: Sesiapa yang wassap Hanis kata nak jumpa sem depan tu sorrylah takde jodoh kot nak jumpa kalau korang bukan course DPM huhuhu .

3 comments

  1. walaupun dah berpindah tapi kena teruskan usaha okay:) semoga berjaya! :)

    BalasPadam
  2. Ss salam hanis nak tanya kalau ambil kursus haji dan umah ni. Bidang pekerjaannya meluas ke tidak. Mcm mana

    BalasPadam