Doa & reda ibubapa

Assalamualaikum,

Lumrahlah sebagai student,hidup penuh dengan quiz test bagai . Kadang penat, kadang sibuk . Tapi tulah, jangan sampai tak ada masa untuk parent . JANGAN ! Bukan apa, Hanis sedih apabila tengok kawan yang terlalu sibuk dengan kehidupan kolej sampai ibu ajak balik pun tidak mahu . Sampai tahap si ibu tu cakap balik makan je pun tak apalah . Tergamaknya kau buat ibu kau macam tu? Seriuslah, nampak sangat si ibu itu rindukan anaknya . Kalau Hanis, Hanis tidak sampai hati . Bila umi ajak balik, Hanis balik je kalau tidak ada hal . Tipulah kalau busy setiap minggu , mesti ada minggu yang free punya ...tak payah nak acah-acah busy sangatlah .

Kau lupa ke reda ibubapa itu penting? Nak exam pun kena minta doa ibubapa . Setiap kali nak exam quiz ke test ke final ke Hanis akan wassap parent hanis minta doakan yang terbaik . Sebab Hanis tahu doa ibubapa itu inshaAllah diperkenankan .

Tolonglah jaga hubungan korang dengan ibubapa korang . Apa guna belajar bagai nak rak tapi tidak jaga hubungan dengan parent? Sorry to say ,tidak berkat awak tidak berkat . Sama juga dengan hubungan kita dengan Allah , kena jaga .

Sekian, sekadar pesanan untuk semua dan diri sendiri . Marilah sama-sama kita baiki hubungan dengan Allah dan ibubapa =)


Photo from hanismasturina

1 comments

  1. Betul tu kena utamakan mak ayah in shaa Allah segala urusan kita dipermudahkan. Jangan lupa titipkan doa untuk mereka setiap kali selepas solat fardhu dan sunat =)

    BalasPadam